Milyenek az új hosszú távú fapados járatok? Avagy egy 20 órás út története a Norwegian Airlines-zal

Ismerős az érzés, amikor remegő kezekkel foglalsz fapados jegyeket, nehogy rossz helyre klikkelj a foglaláskor? Akkor van egy jó hírem: remegő kezekkel már nemcsak európai, hanem a fél világot átszelő repülőjegyet is lehet foglalni. Sőt még egy jó hírem van: nem telik sokkal több klikkelésbe, mint végigszenvedni egy Ryanair-jegy foglalását. Mindössze pár perc, és már tied is lehet egy álomjegy a világ egy távoli pontjára.
Az én “álomjegyem” Bangkokból New Yorkba szólt 444 USD-ért (130 E Ft) ha jobban rugalmas lehettem volna, még olcsóbb is lehetett volna. Életem első hosszú távú fapados jegyére a Skyscanneren keresztül találtam. Igaz, a Skyscanneren találtam a Norwegian Airlinesra, de a jegyet a Norwegian oldalán vettem meg, mert ott olcsóbb volt. Kicsit tartottam attól, hogy milyen kellemetlenségek várnak rám, hiszen nem kevesebb, mint 20 órás útnak néztem elébe. Ezért kicsit kutakodtam a neten, mire is számíthatok, és felkészültem, amiből kellett, nehogy éhen vagy szomjan haljak, vagy ki tudja, mi történhet velem egy ilyen hosszú úton. Hiszen találkoztunk már fizetős WC-vel, meg hallottunk már rémtörténeteket állójegyekről, úgyhogy mindenre fel voltam készülve.
Az elején már az nagy megkönnyebbülést jelentett, hogy a jegynyomtatással nem kellett bíbelődni.

Üléshelyet csak pénzért lehet foglalni a jegy foglalásakor, ahogyan az európai fapadosoknál, ezért természetesen nem foglaltam helyet. 24 órával korábban sem lehet becsekkolni, hogy akkor foglaljon ülést az ember, ami a nem fapados hosszú járatoknál szokás.

Amikor megjelentem a reptéren, becsekkoltam és leadtam a poggyászom, akkor sem volt még üléshelyem, csak egy számokból és betűkből álló kódot kaptam.

fapados repjegy
Reméltem, az SBY nem a csomagteret jelenti

Ülésszámot csak az utolsó becsekkolóhelyen kaptam, ami már a biztonsági és útlevél-ellenőrzés után következik. Fel a repülőre, és már indulhatunk is!

Egy új Dreamliner 787-tel repültem, amelynek van premium economy, valamint first class osztálya is. A repülőbe lépve két stewardess (vagy steward – ezt nehéz néha megmondani thai embereknél) hatalmas mosollyal köszöntöttek és mutatták, merre is van a helyem. A premium economy részlegen keresztülhaladva hátrafelé az ülések sűrűsödtek, és az economy osztályon megtalálva a helyemet a folyosó mellett már le is ültem a kényelmes ülésemre.

Szerencsés voltam, és a folyosó mellett kaptam helyet. Ez azért is szerencsés, mert sokszor felállok és megmozgatom a lábaimat, hiszen nagyon tartok a trombózistól, ami az ilyen hosszú távú repülőutak következménye lehet.

A repülőút előtt utánaolvastam, hogy mit is adnak és mit nem adnak az ilyen hosszú fapadoson, úgyhogy tudtam: sem párna, sem takaró, füldugó, szemellenző, és étel, ital sem lesz. Ezért ezeket mind hoztam, hiszen egy majdnem 12 órás útnak néztem elébe Stockholmig, majd egy 7,5 órásnak New Yorkig.

fapados repulo
Amíg vár az ember a felszállásra, sok okos dolgot megtudhat Svédországról, mint hogy pl. Andres Celsius svéd asztronautának köszönhetjük a hőmérőt.

Miután jól befészkeltem magam és elővettem a még boltban vett reggelimet, gyorsan neki is álltam reggelizni, majd örömmel vettem észre, hogy van képernyő a háttámlán. Csak reménykedtem, hogy a filmekért nem kell fizetni, vagy legalább működnek a kijelzők a fapadoson. A kijelző működött, és a filmek egész jók – igaz, nem olyan jó a választék, mint a nem fapadosokon. Az is igaz, hogy van elég szórakoztatni való film az egész útra. Akadtak köztük új filmek, klasszikusok, dokumentumfilmek, gyerekfilmek, viszont nagyon hiányoltam a zenéket, hiszen egy darab nem volt.
A háttámlán lévő képernyőn lehet rendelni ételt, és a képernyő oldalán lehúzva a hitelkártyánkat lehet érte fizetni. Sőt, Amazonon keresztül filmeket is vehet magának az ember.
Amit velem együtt valószínűleg ti is megspórolhattok egy ilyen úton, ha előre felkészültök:

Takaró 5 USD

Fülhallgató 3 USD

Szendvics 7 USD

Kávé 4 USD

Készétel 7 USD

Félliteres víz 3 USD.

Csak érdekességképpen: egy repülőút alatt az általános nyomás a kabinban olyan, mintha 2400 méteren hegyet mászna az ember, viszont ez a Dreamliner azzal vágott fel, hogy a kabinban csak 1800 méteres magasságnak megfelelő a nyomás, ami állítólag kevesebb jetlaget (időzónaváltás miatti fáradtság) okoz az embernek (ezen szintkülönbség miatt fúvódik fel az embernek a chipszes zacskója, meg a vizespalackja). Én személy szerint különbséget nem éreztem. A jetlaget sem éreztem utána, úgyhogy valószínű igazat mondtak, hiszen 11 órás időzónát repültem át.

fapados-4-of-7
Az általános stimulált altitude a repülőkön 2400 m

Az ülések egész kényelmesek, és biztos, hogy nagyobb a hely, mint az európai fapadosokon. Én 170 cm magas vagyok, és még volt kb. 15 cm hely a térdemnek.
Ha megrendelted még az ételt online utazás előtt, akkor felszállás után 20 perccel már hozták is. Aki nem rendelte meg előre online, később rendelhetett. Bevallom, nem igazán voltak elkényeztetve azok, akik fizettek az ételért, hiszen mindössze kétszer kaptak enni, és közben sem snacket, sem italt nem hoztak számukra, ami teljesen természetes a nem fapadosokon.
Nagyon szuper, hogy van USB-töltő a képernyő alatt, így lehetett tölteni a telefont.
Végig sötétben ült az ember, hiszen ezeknek az új gépeknek már nincs redőnye, hanem sötétíteni lehet az üveget, miközben kilát az ember. Ez azt jelenti, hogy mindenki full lesötétítette az üveget, ami sötétet jelentett egész nap. Elég depresszív volt a hangulat, hiszen úgy érezte magát az ember, mintha egy sötét akváriumban ülne.

fapados repulo
Sötét akvárium egész nap

Gyönyörű napsütéses délután volt, amikor megérkeztem Stockholmba. Volt másfél órám a tranzitban. Érdekesen működik a stockholmi reptér, mert fel kellett csengetnem a biztonsági őrt, aki 5 perc után jött és kinyitotta az ellenőrző kaput, csak miattam. Ismét megkaptam a legújabb ülésszámomat, ami szerencsésen ismét folyosó mellé szólt.

fapados-3-of-7
Az új Norwigen Dreamliner

A gép ugyanaz volt, vagyis ismét egy 787-es Dreamliner. Hátradőltem, és már azt hittem, nem érhet meglepetés, amikor jött a stewardess és rákérdezett, mit szeretnék enni. Olyan tekintettel néztem rá, ami szavak nélkül is kifejezte, hogy nekem nem jár étel. Erre ő kiszolgálta a mellettem ülőket, majd ismét rákérdezett, hogy mit ennék, én meg erre mondtam, hogy csirkét. Majd körbenéztem és láttam, hogy mindenki előtt van étel, tehát ez nem fapados járatként futó út volt (az előző úton mindössze az emberek kb. 20%-a rendelt ételt). Igaz, fülhallgató, takaró stb. továbbra sem volt az utasok számára, viszont nekem volt, mert bekészítettem őket.

fapados ebéd
Az ebéd nem volt rossz

Nagyon kényelmes és kellemes volt ez a hosszú út, nagy meglepetés nem ért, legfeljebb kellemes – persze mindez azért, mert felkészültem előre.

fapados-7-of-7
Happy End New Yorkban

Szóval nem is rossz ez az új Norwegian fapados; remélem, még találok – meg persze ti is találtok – olcsó jegyet velük.

0 Megjegyzés Tags:

Szerző:

Female Yeti

Female Yeti

Yeti 2015 szeptemberében ment világgá egy hátitáskával 10 év gondosan feléptett angliai élet után. Világ körüli útja során Patagóniában aludt a híd alatt, csőben, ahol éppen ráesteledett és mégis boldogabb mint valaha, hogy lecserélte a munkáját a BBC-ben full time kalandokra a Föld körül. 2017 áprilisában tért haza egy időre, hogy kidolgozza a jövőjét amiben szeretné ha kalandok, úgyanúgy mint előtte, nagy szerepet játszanának. Yeti már 45 országban járt.

Szíve csücskei a hegyek, ahol szívesen túrázik és mászik, viszont a tengerpartot sem veti meg, szeret olvasni a hullámok közelében. Mindenben kedvét leli, ami szép vagy számára élvezetes ebben a világban.

Mottó: “Nem azért élünk, hogy együnk és a pénzt keressünk. Hanem azért eszünk és keressük a pénzt, hogy élvezzük az életet. Erről szól az élet, és ezért élünk.” George Mallory hegymászó

Yeti kalandjait itt lehet követni.

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.