Őscápák, mesepark avagy egy igen mozgalmas családi kirándulás a Fertő-tó környékén

A Fertő-tó vidéke több napos kikapcsolódásra csábít, mindenki megtalálhatja a számára legkedvesebb elfoglaltságot a fürdőzéstől, hajókázástól, kerékpározástól, vidámparki és múzeumi kalandoktól kezdve, a természet élvezetén keresztül egy kis esti borozgatáson át, a felhőtlen pihenésig és kikapcsolódásig, s nem utolsósorban szerepel az Unesco Világörökségi Listáján is.

Fertőrákos Kőfejtő, az Őscápák nyomában

Több éves felújítási munkálatok után 2015 júniusában adták át Fertőrákoson a megújult Kőfejtőt. A nyári hőségben igazán frissítő volt a hűvös termekben sétálgatni, a rengeteg új ötlet technikai újítás nem csak remek kikapcsolódást ígér, de sok új és hasznos információval szolgál a régmúlt időkről.

Fertőrákos, Kőfejtő

Autónkat egy korszerűen kialakított, kellően nagy parkolóban hagyhatjuk. A jegy megvásárlása után a korábban is meglévő tanösvényre vezet az út, végig a bánya tetején. Itt bizony kissé meleg lehet, de a szép kilátás kárpótol bennünket. Csodálatos a panoráma látni a települést, a Fertő-tavat és ráláthatunk az óriási kőfalakra, ami frissítő hűvössel hívogat.

Fertőrákos, Kőfejtő, kilátás

Leereszkedve a kőfejtő mélyébe, mesebeli élményben lehet részünk, a Pannon őstenger élővilágát láthatjuk különböző állatpreparátumokkal, makettekkel, kőzetmintákkal, fosszíliákkal.

Fertőrákos, Kőfejtő. lejárat a bányába

Már az első teremben egy képernyőre vetített cápával találkozhatunk. Aztán a lépcsőkön még mélyebbre ereszkedve megérkezünk a legnagyobb terembe, ahol a fejünk fölött lógnak az óriási állatok: őscápák, bálnák és delfinek.  A falra folyamatosan vetítenek, fény- és hangeffektek segítségével a tenger mélyének élményét élhetjük át. Az ülőkéül is szolgáló tárolókban rengeteg leletet nézhetünk meg és a falfülkékben is ősmaradványok  láthatók. Az óriási fogak, kagylók csigák ámulatba ejtenek.

Megvilágított folyosó, a falfülkékben a különböző leletekkek
Megvilágított folyosó, a falfülkékben a különböző leletekkel

Vetítés a kőfalra

A színház is megújult, mellette elhaladva a következő teremben a kőbányászatról és a kőfaragásról tudhatunk meg sok érdekességet, megismerhetjük a kőfűrészelő és kővontató eszközöket. Innen lehet felmászni a kilátóba, ahonnan még nagyobbnak és monumentálisabbnak tűnnek a méretek, rálátni az egész belső térre, a távolban falra vetített cápa, mintha a valóságban is közeledne felénk. A kijárat felé közeledve a Műemlékek Csarnokában híres épületek mészkő-makettjeit láthatók.

Fejünk fölött óriási állatok lógnak

Vidámpark a határ túloldalán

Egy fagyizás után, amit a helyi kis kávézóban fogyasztottunk el, továbbindultunk az ausztriai Szentmargitbánya határában található Family Parkba. Itt voltunk már korábban és mióta Magyarországon megszűnt a Vidámpark ez a legközelebbi hely az ilyen kalandokra vágyóknak. A látogatók 70-75 százaléka magyar.

OÓ Family Park
Family Park, Oóóó

Négyféle élményterület közül válogathatunk: a “Kalandvárban”, a “Meseerdőben”, a “Kalandszigeten” és a “Tanyán” mindenki megtalálhatja a neki megfelelő szórakozást.  Van (a mindig nagy kedvenc) hullámvasút, lehet  malacháton lovagolni, traktoron végigvezetni a farmon, találkozhatunk  sárkánnyal, csúszdázhatunk fánkban, lehetőségünk nyílik vizes csobogókban tapicskolni és hallgathatunk éneklő fát is, de ne hagyjuk ki   a vadasparkot az  állatsimogatóval sem. Sorolhatnám még percekig, mert számtalan játéklehetőség várja a kisebb és nagyobb gyerekeket és gyermeklelkületű szüleiket.

A mézeskalácsházikó a Mesepark részen

A hullámvasút

Madárijesztő, csak bátraknak

Iá, állatsimogató
Állatsimogató

A kerékpárosok paradicsoma

Néhány évvel ezelőtt már nyaraltunk a környéken, akkor nagy kerékpártúrákat tettünk a határon átnyúló bringautakon, szuper lehetőség gyerekekkel is, mert teljesen biztonságos jól kiépített utakon, hangulatos tájakon vezet keresztül, megkerülhetjük az egész Fertő-tavat, ha kedvünk tarja. Mi akkor Rusztig kerekeztünk, ami a környék leghangulatosabb kisvárosa, ha szeretnél gólyakelepelést hallani feltétlenül keresd fel. Én is itt hallottam először és ennyi gólyát sem láttam még korábban egy helyen.

Hangulatos kerékpárutakon kerekezhetünk

Rengeteg további látnivaló van még a környéken! Nekünk nagyon tetszett, mindenkinek ajánlani tudom!

Hajókázás a Fertő-tavon

Ez a cikk a csatangolok.blog.hu-n  is megjelent

0 Megjegyzés Tags: ,

Szerző:

Csatangoló

Erika nagy kalandor volt már fiatalabb korában is hiszen barátnőjével átvonatozta Kanadát és bejárta Ausztráliát. Utazás iránti vágya akkor sem csillapodott amikor családos lett. Jelenleg családjával jár-kel Európa szerte. Kalandjai a családi pár órás sétáktól, a kerékpározáson, a hétvégi kirándulásokon át, a több hetes nyaralásokig terjednek. Szívesen fedezik fel Magyarország rejtett kincseit és Európa autóval megközelíthető helyei is vonzóak számukra. A Világörökségek és a kötelező látnivalók mellett, igyekszenek úgy tervezni utazásaikat, hogy a család minden tagja tudjon valami új és izgalmas élménnyel gazdagodni.

Mottó: “A felfedezés lényege: látni azt, amit már mindenki látott; de olyat gondolni, amit senki más nem gondolt róla.”

(Szent-Györgyi Albert)

Csatangolók kalandjait itt lehet követni.

Szólj hozzá

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.